O mnie
Widzę, że chcesz mnie lepiej poznać, czym sprawiasz mi ogromną przyjemność. Postaram się nie streszczać swojego życia, a jedynie przedstawić najciekawsze jego momenty związane z obecnym mną. Pozwól, że na początku się przedstawię. Nazywam się Krzysztof Stachecki, a to co robię sprawia mi ogromną radość i satysfakcję.
Krótko o moim początku edukacji.
Urodziłem się w Poznaniu. Miałem przyjemność uczęszczania do gimnazjum na Winiarach jako pierwszy rocznik nowego systemu edukacji. W 2006 roku ukończyłem Technikum elektroniczne w Zespole Szkół Łączności, a informatyczne pasje rozwijałem na Wyższej Szkole Komunikacji i Zarządzania w latach 2007 - 2011. Z zawodu jestem technikiem elektronikiem i inżynierem informatyki.
Pierwsza praca
Pierwszym krokiem w zawodowej karierze tuż po zakończeniu szkoły średniej było zatrudnienie się w "Centrum Zaopatrzenia Medycznego - Medical Group" jako przedstawiciel handlowy i serwisant urządzeń sterylizacyjnych.
Przygoda ta nie trwała jednak długo i po kilku miesiącach trafiłem do firmy "Poz Komtel", gdzie przez 2 lata pracowałem na terenie "Centrum Systemów Informatycznych - Iteligence" i "Imperial Tabacco" w Tarnowie Podgórnym. Podczas pracy w "Poz Komtelu" poszerzałem wiedzę i doskonaliłem swoje umiejętności w zakresie montowania sieci i urządzeń telekomunikacyjnych wraz z instalacją elektryczną.
Przełomowy moment, lata 2008/2009
Pod koniec 2008 roku zaprzestałem działań jako instalator, aby skupić się na nauce i intensywnym przygotowaniu do zbliżającej się sesji egzaminacyjnej. Kiedy wszystkie zaliczenia i egzaminy miałem już prawie za sobą zostałem zaproszony przez jednego z moich kolegów ze studiów do pracy w najlepszym sklepie internetowym z tuszami i tonerami "Drukuj24.pl", gdzie moją codzienną pracą były:
- wprowadzanie danych do systemów informatycznych związanych z internetową sprzedażą
- cyfrowa obróbka fotografii (zdjęcia produktów)
- tworzenie graficznych elementów interfejsu sklepowej strony WWW (firmowe logo, loga partnerów, banery, obrazy do mailingu, itp.)
W tym samym roku, jeszcze w pierwszej połowie, wraz z przyjaciółmi rozpoczęliśmy poza etatową działalność związaną z organizacją imprez, mających na celu poprawę polskiej kondycji kultury klubowej. Tytuł projektu to "Invitro Group", którego tematem przewodnim była organizacja imprez w poznańskich klubach z niszową muzyką elektroniczną. Działania naszej grupy były doskonale działającą formą promocji lokali, gdzie grano muzykę Drum 'n' bass, Techno, Minimal, czy Breakbeat.
I tak to się wszystko zaczęło . . .
Moja pierwsza strona WWW
Oczywiście nie można pominąć przygotowanej przeze mnie strony na zaliczenie z przedmiotu "Usługi internetowe" na pierwszym roku studiów. Nazwałbym ten projekt projektem zero, nie tylko ze względu na początkowy charakter, ale na ogólną ocenę ;) Tylko, że wtedy nawet nie sądziłem, że będę projektował na zlecenie jakiekolwiek serwisy WWW.
Wraz z narodzinami projektu "Invitro Group" jako organizacji, musiał też powstać adres invitrogroup.pl - moja pierwsza domena i moja pierwsza strona oparta jedynie na statycznych plikach HTML. Cóż to były za przeżycia, gdy po opublikowaniu witryny i przyglądaniu się jak licznik odwiedzin wzrastał o jedną, może dwie pozycje . . . tygodniowo.
Niebawem zetknąłem się z ogromnym trudem wprowadzania zmian w serwisie, gdyż każdy drobiazg musiał być zmieniany osobno w każdym pliku. Mimo, że był to ten sam element nagłówka lub kolumny to kod należało edytować we wszystkich plikach HTML, które były częścią witryny.
Tworzenie i zarządzanie stroną WWW okazało się niemałym wyzwaniem, nie tylko ze względu na aspekt techniczny prowadzonych działań, ale na dotarcie do szerokiej rzeszy ludzi zainteresowanych wydarzeniami związanymi z muzyką elektroniczną. Skoro Internet był, jest i będzie najefektywniejszą drogą dotarcia do grupy docelowej prowadzonej działalności to jednym z głównych celów właściciela witryny jest osiąganie pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania najpopularniejszych, internetowych wyszukiwarek.
Dlatego przez najbliższe 3 lata starałem efektywnie działać i rozwijać swój pierwszy serwis WWW. Z każdym miesiącem w coraz większym stopniu poznawałem język znaczników HTML, które odpowiadały za strukturę strony, kaskadowe arkusze stylów CSS odpowiedzialne za wygląd i skryptowy język PHP generujący treści serwisu w sposób dynamiczny. Cały czas musiałem mieć też na uwadze optymalizację witryny pod kątem najpopularniejszej wyszukiwarki Google. Toteż równolegle, z dużym natężeniem, zgłębiałem tajniki wiedzy z dziedziny SEO (Search Engine Optimization).
Quick.CMS, pierwszy system zarządzania treścią
Był rok 2010, ostatni na studiach, czyli nadszedł ostateczny termin wyboru tematu pracy inżynierskiej. Zebrane doświadczenia w sklepie internetowym i poza pracą pozwoliły mi zrealizować ciekawy pomysł.
Temat pracy inżynierskiej
Tytuł mojej pracy brzmiał: Pozycjonowanie i optymalizacja serwisu internetowego, czyli jak osiągnąć szczyt metodą pozycjonowania naturalnego. Projekt dotyczył wypozycjonowania internetowego katalogu firm z ulicy Półwiejskiej w Poznaniu. Pierwszym zadaniem w przygotowaniu serwisu o poznańskim deptaku było wybranie odpowiedniego systemu zarządzania treścią.
Na potrzeby projektu kluczem okazał się darmowy system Quick.CMS wraz z szablonami, na podstawie których treści były generowane w sposób dynamiczny, a dane pobierane z bazy danych opartej o tak zwane "pliki płaskie". Przy ówczesnym poziomie umiejętności z zakresu programowania Qucik.CMS był wystarczająco użyteczny i funkcjonalny, aby zrealizować zamierzone cele bez nadmiernej ingerencji w kod PHP systemu.
Celem mojego projektu było pokazanie, że pozycjonowanie naturalne nie jest proste, ale skomplikowane i czasochłonne. Natomiast z całą pewnością dowiodłem również, że efekty są warte włożonego wysiłku, ponieważ koszty są relatywnie niskie, a efekty długotrwałe.
Udało się, pod koniec 2011 roku obroniłem tytuł inżyniera informatyki ze specjalizacją "Technologie i zastosowania Internetu".
Kiedy miałem już za sobą stres związany z obroną tytułu przyszła kolej na wdrożenie systemu Quick.CMS na stronie "Invitro Gorup". Użycie tego CMSa również w tym projekcie pozwoliło zaspokoić ambicje związane z zarządzaniem, optymalizacją i pozycjonowaniem.
Nie jest jednak przedmiotem treści tego artykułu prezentowanie systemu Qucik.CMS, a jedynie przybliżenie mojej drogi w dążeniu do odkrywania tego co w systemie zarządzania treścią najważniejsze. Od samego początku wiedziałem, że użycie tego rozwiązania jest tymczasowe, a doskonałe nie zostało jeszcze przeze mnie odkryte.
Inne rozwiązanie
Moja kariera w zespole Drukuj24.pl zakończyła się bardzo miłym pożegnaniem w 2013 roku i chociaż rozeszły się zawodowe drogi to przyjaźń trwa po dziś dzień. Swoją przygodę z witrynami WWW i szeroko pojętą informatyką kontynuowałem w firmie "Energo Park 3". Tu przez kolejne lata w dalszym ciągu mogłem rozwijać swoje umiejętności w tematyce systemów zarządzania treścią oraz pozycjonowania i optymalizacji.
Nie ma czegoś takiego jak zły pomysł, zawsze natomiast istnieje pomysł lepszy!C. Samuel Micklus
Dotychczasowa firmowa witryna była oparta o CMS Joomla!. Szybko przekonałem się, że nie jest to jednak system na miarę moich oczekiwań, lecz nie zamierzam tutaj poddawać jakiejkolwiek krytyce tego rozwiązania. Szukałem dalej . . .
W międzyczasie zainteresowałem się TYPO3, kolejnym wolnym system do zarządzania treścią dostępnym na zasadach licencji GNU. Podekscytowany nowymi możliwościami i funkcjami próbowałem cokolwiek zdziałać, ale emocje szybciej opadły niż się uniosły. Okazało się, że nie tylko dla mnie, ale nawet definicja na Wikipedii mówi, że jest to system wyjątkowo skomplikowany i trudny w obsłudze. Wtedy przypomniał mi się . . .
Drupal, dla mnie CMS doskonały
Świadomy powszechnego zastosowania tego systemu na całym świecie przez najlepszych w swojej branży i po długich poszukiwaniach swojego ideału postanowiłem spróbować z Drupalem.
Drupal to system zarządzania treścią o otwartym kodzie, który pozwala tworzyć zarówno proste jak i złożone serwisy internetowe. Jest CMSem zaprojektowanym z myślą o osobach nie znających się na programowaniu, dlatego dodawanie, edytowanie i usuwanie treści jest proste jak obsługa poczty elektronicznej. To tyle z zasług dla obsługującego serwis WWW oparty na Drupalu.
Mnie, jako webmastera, urzekły ogromne możliwości tego CMSa, a w tym:
- przyswajalne reguły działania według ściśle określonych standardów
- przejrzysta struktura katalogów i plików
- spełnienie oczekiwań pod kątem optymalizacji i pozycjonowania
- bogata dostępność materiałów z najefektywniejszymi rozwiązaniami
Wszelkie zastosowane rozwiązania zawsze działały tak jak to sobie wyobraziłem przed przystąpieniem do pracy nad każdym zadaniem. Mnogość i różnorodność modułów do budowy doskonałego systemu były często inspiracją do wdrażania nowych, kolejnych funkcji, które nie były jeszcze planowane. Prawdę mówiąc nie ograniczały mnie możliwości w tym systemie, a jedynie fantazja i umiejętności. Jeśli zainteresowałem Cię Drupalowym rozwiązaniem w zarządzaniu treścią strony WWW to zapraszam do zapoznania się z szerszym opisem na podstronie "Open source - Drupal CMS".
Więcej o mnie
Kilka lat doświadczenia z wymaganiami stawianymi samemu sobie oraz przez byłych i obecnych pracodawców pozwala mi dokonać analizy potrzeb wraz z propozycjami skutecznych rozwiązań. W tym celu dla ułatwienia współpracy ułożyłem listę działań "ToDoList", zawierającą informację o tym co i jak należy przygotować przed przystąpieniem do wspólnych działań nad budową serwisu WWW.
ZRÓB CO MOŻESZ Z TYM CO MASZ, JUŻ TERAZ
Najważniejszą wartością jaką się kieruję to wkład w życie innych. Dlatego zawsze dokładam wszelkich starań, aby sprawnie wspomagać osiąganie biznesowych celów z wykorzystaniem stron internetowych. Swoją niekrótką notatkę o moich zawodowych doświadczeniach pisałem z nadzieją, że zainspiruje ona innych do działania i realizowania swoich celów związanych z internetowym wsparciem prowadzonej działalności.
Dlaczego ze mną?
Moja praca jest moją pasją, wyróżnia mnie wysoki poziom energii i pełna gotowość do działania. Nie tworzę, ale ulepszam i usprawniam, a w każdym cyklu zmian nadaję nowy, lepszy kształt. Staram się analizować skutki i badać ich przyczyny, aby wzmocnić to co efektywne, a zmieniać to co nieskuteczne. Dzielę się swoimi spostrzeżeniami i zdobytą wiedzą podczas pracy nad projektem. Usiłuję popierać swoje tezy dzięki pomiarom i testom, co pozwala szybko uzupełnić wiedzę o swojej stronie i jej aspektach. Zebrane i prezentowane przeze mnie dane dają wiele informacji, które pozwalają podejmować świadome decyzje i wyznaczać najwłaściwsze kierunki działania. Zachęcam do kontrolowania skutków poprzez pełną znajomość przyczyn.
SPRAWDŹ I PRZEKONAJ SIĘ JAK CENNE MOŻE BYĆ MOJE WSPARCIE DLA TWOJEJ FIRMY